Connor bakade muffins med mycket dekor

Ja, Connor älskar det söta så det förvånade mig inte alls när han dekorerade sina muffins med mycket glasyr och strössel av olika slag. Förutom dekorationerna så tyckte han det var roligast att knäcka ägg. Vi bakar inte så ofta tyvärr. Två skäl egentligen. Jag äter inte fika och vår frys är väldigt liten så bakar vi nåt så bör det ätas rätt så omgående. Men tycker ändå det är viktigt att lära ens barn lite grunder i hemmet, så han inte står helt handfallen när han flyttar hemifrån (eller lämpar över det på en eventuell sambo för då blir jag arg).
 
 
Han gjorde smeten ljusgrön. Jag hjälpte till med att läsa receptet och så fick jag hälla i formarna.
 
 Den lilla sockerkakan fick jag "äran" att dekorera. Det är därför den inte är översvämmad av strössel...hihi...
 
 Som sagt...hahaha...

Kommentarer:

1 corneliaeriksson.blogg.se:

Mums!

Kommentera här: