Tipspromenad, djurbesök och studsmatta

Igår var det dags för den årliga tipspromenaden som jag arrangerar för Bortans IK tillsammans med mina föräldrar. I år var även Robin ledig så han kunde hjälpa till. Det var strålande fint och varmt väder, men på grund av Valborg så trodde jag att det nog inte skulle komma så många. Jag trodde fel. Vi slog rekord! 88 personer kom! Jag blev så glad och förvånad. Flera stycken sa till mig att de tyckte det var bra frågor och det värmer. Det var riktigt roligt!
 
Efter att alla åkt så satte Robin och min pappa upp studsmattan som Connor längtat så efter. Connor och jag passade på att hälsa på hos grannen för att se de nya lammen. Tyvärr var ingen hemma just då, men ett par tackor med lamm vågade sig fram för att hälsa på oss och vi pratade lite med hönsen och en tupp. Eller snarare jag då... Connor frågade mig hur jag kunde prata så med djuren. Inte på något negativt sätt utan på ett lite impat sätt får jag tillägga...hehe... Vi hade höns när jag växte upp så det faller sig naturligt att jag kacklar tillbaka till dem och Connor tyckte jag härmade väldigt bra. Det är väl smickrande när man får komplimanger från sitt barn. Det är så okonstlat på nåt vis.
 
Sedan blev det gravsättning av kaninen Pelle som dog i vintras. På vägen till djuren plockade vi blommor som Connor satte på graven när den var täckt. Efter det blev det mycket studsande på studsmattan för Connor. Med håret ståendes åt alla håll. Gissa vem som sov gott i bilen på väg hem sen?!
 
Trillingar för denna mamman.
 
 Så små!
 
 Ståtlig frigående tupp!
 
Pelle <3 Vi ska fixa kantstenar till graven när vi har möjlighet.
 
 Många grodägg i mammas och pappas damm.
 
 Katten Stina tog det lugnt...
 
 ...medan Connor hade fullt med energi.

Kommentera här: