Sett filmen Snowpiercer

Spoilers förekommer!
 
Ett experiment för att hindra klimatförändringarna misslyckades och livet på jorden har förgåtts, förutom för några lyckliga som finns ombord på tåget Snowpiercer som aldrig någonsin stannar.
 
Handlingen lät skum och fick upp mitt intresse och jag tycker det är en väldigt intressant film! Den väcker en del tankar och den berör inte bara klimatförändringar utan även klass. Tåget är nämligen väldigt tydligt indelat i olika "skikt". Chris Evans är lika svag som han brukar vara. Väldigt ofta så tittar han ner istället för att visa den känsla som ska fram i en scen så jag får intrycket av att han inte kan skådespela med ögon och uttryck. Han har känts väldigt "blank" i de filmer jag sett honom i.
 
Övriga skådespelare är bra och då blir det ännu tydligare. Kan nämna bland annat Octavia Spencer, Tilda Swinton, John Hurt, Jamie Bell och Ed Harris. Filmen är stundtals gripande och jag tycker överlag bra om den.
 

Kommentarer:

1 Lina - The Movie Freak:

Det där är en väldigt udda film i mitt tycke, men på ett bra sätt =)

Svar: Ja, jag gillar sådant :-)
Highlandertess

Kommentera här: