Pinsamt uppenbart att FK inte läser papper som de grundar beslut på

Som rubriken säger så fick jag tydliga bevis för att FK inte läser papper som de får i ärenden som de ska fatta beslut i. Bland mina papper finns nämligen intyg från Arbetsförmedlingen där det står vilken hjälp jag haft därifrån, hur jag blivit utredd och vad de kommit fram till. Det står vilken form av stöd jag har från dem även fortsättningsvis i mitt arbete.
 
Så i brevet från FK står det att "vi kan hjälpa dig med kontakt med Arbetsförmedlingen så du får veta vilken stöttning du kan få". Alltså, det är verkligen skrattretande! Jag HAR kontakt med AF och har haft det regelbundet även under min nuvarande anställning, då jag är i behov av arbetshjälpmedel. Jag är fullt informerad. Det är en standardformulering från FK, för den är exakt likadan som jag fått tidigare. Men grejen är att om de LÄST mina papper så är det enkelt att ta bort en standardformulering som inte är relevant för mig och min situation. Jag frågar mig ofta vad de gör på den här myndigheten egentligen, för de efterlever inte "Vår vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning." Trygghet = bullshit!

Kommentera här: