Läst klart: Glashuset av Rachel Caine

Från bokens baksida:
"När Claire Danvers kommer till Morganville för att plugga på college tror hon att hennes största problem är de brutala tjejerna i elevhemmet. Men Claire inser snart att det finns värre saker i Morganvilles nattmörker - starka, hungriga krafter som törstar efter blod och gör vad som helst för att få det de vill.
 
Claire finner skydd i Glashuset tillsammans med tre andra udda karaktärer: gotharen Eve, rebellen Shane och den mystiske Michael som försvinner varje morgon och dyker upp igen vid solnedgången."
 
Första delen i en serie. Jag vet inte riktigt om jag kommer fortsätta med den. Första boken avslutas med en cliffhanger just för att hålla kvar en, men jag känner att jag inte blivit så engagerad i karaktärernas liv så att jag egentligen är intresserad. Det är väldigt stereotypiska, snudd på fördomsfulla, beskrivningar av karaktärerna. Handlingen i sig är helt ok och boken är väldigt lättläst, men för mig är karaktärsbeskrivningar väldigt viktiga så det saknas något för att hålla mig fast. Den riktas inte till min målgrupp, men jag har läst många böcker som inte varit riktade till min målgrupp och de har ändå kunnat få upp intresset mer än den här.
 

Kommentera här: