"Hur mår du?"

Som svar på frågan förväntas ett "bra". Jag har dock lite svårt för att säga osanningar, även när det gäller kallprat. Ibland blir det dock ett bra ändå, hur jag än mår för att jag inte orkar försvara att jag mår dåligt. Ja, jag skriver försvara för hur jag mår blir ifrågasatt då och då. Jag vet att andra kan ha mer på sin "bricka" än vad jag har, mer att göra osv. För mig är kanske 1-2 av de grejerna allt som krävs för att jag ska vara slutkörd, få värre ont och värre magproblem etc.

 

Jag nedvärderar inte att andra också kämpar och jag ser att folk har sitt. Folk utgår från sig själva och det gör jag med. Därför är jag nästan dagligen förundrad över hur mycket folk orkar och hur starka de är. Men egentligen är jag stark jag med. Det borde jag veta, som vet vad jag har varje dag och som vet hur jag mår... Men man jämför tyvärr och då ser jag inte så stark ut. Andra jämför och undrar varför jag inte orkar för det gör ju de, trots allt de kämpar med. Jag förstår detta, men allt detta gör det svårt att se sin egen styrka. Jag måste lära mig att inte jämföra med någon annan än mig själv <3

 

Kommentarer:

1 Lina - The Movie Freak:

Så sant och som du säger så orkar man inte försvara sig. Det är väldigt få som kan sätta sig in i hur andra mår eftersom de enbart utgår från sig själva och andra som orkar.
Den där frasen "andra orkar ju, andrar klarar av det, då gör du med det om du bara vill". Det är en fras som jag har fått höra hela jävla livet och jag så trött på den. Jag är inte som alla andra, jag är jag med mina problem.... Många av problemen har jag iofs inte på papper eftersom de flesta läkare inte bryr sig, men jag känner av dom dagligen ändå och har gjort under hela mitt vuxna liv...

Kommentera här: