På bio: Spider-Man: Homecoming

Spoilers förekommer absolut!
 
Peter Parker försöker hitta en balans mellan sitt high school-liv och livet som sitt alter-ego Spider-Man när en ny skurk komplicerar saker.
 
Filmen utspelar sig efter Captain America: Civil War och man får en liten återberättelse kring det i början. Jag tycker det är en fin touch att introt är som en videodagbok av Peter Parker. Det ger en personlig och jordnära känsla för Spider-Man och det är precis den känslan man bör få. Grannskapets Spider-Man liksom.
 
Äntligen har de hittat rätt person för rollen som Peter Parker/Spider-Man! Tom Holland är perfekt! Som skapad för rollen. Han har allt som behövs! Denna gång har de fått till Spider-Man riktigt riktigt riktigt bra! Effekterna i filmen blir stundtals överdrivna. Jag är glad att vi såg den i 2D för i 3D skulle det kännas ännu rörigare i de scenerna. Som bäst är filmen när den bärs av Holland och jag skrattar högt många gånger. Det är så bra stämning i filmen och relationen mellan de olika karaktärerna är väldigt bra! Tom Holland är väldigt charmig! Perfekt i rollen som sagt!
 
Jag är väldigt nyfiken på vad Pepper och Tony säger till reportrarna i slutet av filmen när saker inte går som planerat. Undrar om man får se det i någon kommande film...? Eftersom man inte får se det. Klockrent slut i filmen och så en liten näsknäpp till fansen när det gäller scenen som alltid kommer efter eftertexterna. Denna gång var det ingen "treat", ingen belöning, inget givande. Bara ett skämt åt fansen...haha...
 
Jag rekommenderar verkligen den här filmen! Mitt barn gillade den väldigt mycket han också. Klarade att sitta still på bio i 2 timmar och 13 minuter. Inte illa det.
 

Kommentera här: