Dag 1 i Stockholm, 4 juli 2017

Vi tog bussen från Karlstad till Stockholm och Connor var mycket tålmodig. Väl framme gick vi till tunnelbanan för att åka till hotellet. Först ville Connor inte gå på den, för när tåget anlände tyckte han att det gick alldeles för fort och var läskigt. Jag förklarade att det inte känns så fort när man sitter på den och han gick med på att åka. Vi hade ett väldigt centralt hotell så vi åkte inte så långt, men med bagage så var det enklare än att gå. Vi bodde på Hotel With Urban Deli väldigt nära Hötorget och Sergels Torg. Alla rum låg i källarplan så det var en kul omväxling! Överlag föredrar jag nog hotellrum med fönster ändå, men kan absolut tänka mig att bo här igen också.
 
Efter att ha installerat oss i hotellrummet så åkte vi till Naturhistoriska Riksmuséet. Connors mål var att se dinosaurieskelett så han var väldigt glad när vi kom till den avdelningen. Jag hade lite uträknat lagt det mot slutet av vår rundtur för jag känner Connor och jajamen... direkt vi sett skeletten så undrade han om vi kunde åka tillbaka till hotellet...hehe... Först gick vi på BR leksaker vid Sergels Torg där en väldigt nöjd Connor handlade för pengar han sparat och sedan tog vi en lugn kväll med mat på hotellrummet och ett besök i takparken.
 
Lite lek på bussen.
 
 Connor gillade överslafen, men tror ni att han sov där? Hahaha...
 
 Baby bottles! Love them!
 
 Regndusch!!!!! Vill ha!!!
 
 Cool design på rummet!
 
 Sådan spegel med ljus runt hela kanten vill jag också ha!
 
 Golven i korridorerna. Utanför vårt rum var Pac-Man så det "spelade" Connor varje gång vi gick ut eller kom in.
 
 Hittade en av mina favoritbilder på en vägg på hotellet. Baryshnikov!
 
 Brandsläckare i vägen, men jag hittade golvgrejen jag letade efter i alla fall. Dirty Dancing!
 
 Hotellet låg precis bredvid denna plats.
 
 Naturhistoriska Riksmuséet.
 
 
En nöjd Connor!
 
 
 
 
Connor hittade Friends på BR.
 
 Kungsträdgården.
 
 Vackert i en valvgång nära Kungsträdgården.
 
Utsikt från takparken.
 
 
 
Connor lyckades hitta golf i takparken.
 
 Testade glass på StikkiNikki på Drottninggatan och den var underbar! Här smakerna olivolja med havssalt och vegansk choklad. Förstnämnda var extra underbar!
 

Kommentera här: