Sett filmen Thanks for sharing

Spoilers förekommer!
 
Om en grupp personer och hur de alla kämpar mot ett starkt missbruk - sexmissbruk.
 
Filmen är kategoriserad som romantisk komedi och jag såg att Mark Ruffalo och Gwyneth Paltrow är med i den, så jag tänkte något lättsamt i stil med View from the top.
 
Det. Var. Absolut. Inte. En. Komedi.
 
När jag hämtat mig från chocken över att istället mötas av en riktigt tung film med sådan sann inlevelse från skådespelarna så det blev riktigt jobbigt vid några tillfällen, så är jag glad att jag "hittade" den. Den är otroligt välspelad och framkallar precis de där obehagliga känslorna när det är meningen att man ska känna dem och filmen får en verkligen att tänka. Det mänskliga psyket är fascinerande. Förutom redan nämnda så är Tim Robbins och Joely Richardson väldigt imponerande!
 

Kommentera här: