Kaninen Pelle 2007-05-27 - 2017-02-22 <3

Nästan 10 år gammal blev vår älskade skrutt! Medellivslängden på kaniner av dvärgras är 5 år, så han fick vara med oss länge. En riktig personlighet som älskade att följa efter katterna och som vi ibland hittade i Yatzys famn när hon höll på att tvätta honom. Det spelade ingen roll om hon låg högst upp på soffryggen, han hittade dit ändå. På ålderns höst fick han bråck och blev blind, men var matfrisk, pigg och glad in i det sista.
 
Kvällen innan han dog märkte jag att det snart var dags så jag förberedde Connor. På förmiddagen idag dog han så Connor fick säga hejdå när han kom hem från skolan och vi har hjälpts åt att göra fint i Pelles "kista". Connor skickade med teckningen som han gjorde åt Pelle för ett tag sedan som suttit på hans bur, vi bäddade mjukt åt honom och på utsidan ville Connor ha en hälsning så han dikterade och jag skrev det han ville. Det har varit många tårar och tankar nu idag... <3 Vi kommer sakna honom!
 
 
 
 
Busen lekte med filten.
 
 
 
 
 
Det Connor ville att jag skrev till Pelle.

Kommentarer:

1 Lina - The Movie Freak:

RIP lilla Pelle.
Och tänk att han blev 10 år ändå, det är inte illa. Dock både mer att minnas och mer att sörja men hellre fler år än färre (så länge de mår bra).

Svar: Ja, trots att det är jobbigt så vill jag inte byta bort och leva utan dessa älskade djur <3
Highlandertess

2 Hanna Karlsson:

Vad sorgligt! :-(

3 Helena:

Det är alltid hemskt när ett husdjur går bort. Man vet ju att de inte lever lika länge som vi, men man kan ändå inte låta bli att ha dem eftersom de skänker så mycket glädje till hemmet under de år de får hänga med. Inte dåligt att Pelle blev 10 år, dock, det måste ju vara väldigt ovanligt när det gäller kaniner. Beklagar sorgen!

Svar: Tack <3 Ja, det blir så tomt utan djur tycker jag, eftersom jag är uppväxt med djur dessutom.
Highlandertess

Kommentera här: