Sett filmen Cirkeln

Spoilers förekommer!
 
6 tjejer har blivit utvalda att kämpa mot ondskan som kommit till en liten ort i Sverige. De måste överkomma sina skillnader för att lyckas.
 
Jag hade hört mycket gott om den här innan och det borde ha fått mig att dra åt mig öronen. Varje gång som jag hört något prisas av en större mängd så har jag blivit besviken och likadant den här gången. Filmen är extremt tråkig och stel. Allt känns fejk. Med en sådan handling så är det självklart fejk, säger en del, men jag har sett filmer som handlat om magi, ondska och liknande som har gjorts och spelats på ett sådant vis att det upplevts realistiskt. I en del scener känns det som att jag ser på övning inför en skolpjäs, för det känns bara som ett replikutbyte utan känslor. Inte en film jag skulle rekommendera.
 

Kommentera här: