Sett filmen The Boy

Spoilers förekommer!
 
En amerikansk barnvakt blir ställd då hon upptäcker att barnet hon ska passa hos den brittiska familjen är en docka. Med dockan kommer regler som hon bryter och när hon bryter dem börjar hon tro att dockan faktiskt lever...
 
Jag gillar stämningen i filmen. Den har de lyckats väldigt bra med! Den där känslan att man inte riktigt vet vad som är sant har man också fått med på ett bra sätt. När man "vet" att saker inte kan hända, men ändå börjar tvivla. Jag tycker om realismen i filmen. Till en början tror man en sak, sedan börjar man tvivla på det och till slut får man en förklaring som är helt trovärdig. Det gillar jag! Är lite trött på filmer där man nästan pushar "det andliga" ner i halsen på folk. Twisten i filmen ger den det där lilla extra. Jag tycker den är en blandning av rysare och skräck och inte alltför överdriven. En film för mig!
 

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Det låter som en spännande film!

2 Lina - The Movie Freak:

Den gillade jag med, men för en gång skull så lyckades jag räkan ut twisten långt i förväg och därför gick jag miste om "wow" känslan.

Kommentera här: