Inför skolan-tradition år 2

Ifjol började Connor förskoleklass och då började vi med denna tradition. Att bara han och jag tar en tur på stan tillsammans där han får välja nåt nytt till skolan och vad han vill ha på sig första dagen. Det är så mysigt att vara på stan bara han och jag. Eftersom vi köpte pennfack och sådant ifjol så blev det bara en ny penna i år och en tröja att ha första dagen. Han vet precis vad han vill ha och det är intressant att se. När jag var i hans ålder så struntade jag totalt i vad jag hade på mig, förutom att jag avskydde kjol och klänning. De plaggen tyckte jag hindrade mig i leken och var obekväma så därför ville jag inte ha dem. Därav har jag varit väldigt noga med att Connor får välja själv (från det att han började intressera sig vid 3 års ålder ungefär), oavsett om det varit vardag eller högtid. Så HAN har varit bekväm och nöjd.
 
Denna härliga Star Wars-tröja blev det. Från Kappahl.

Kommentera här: