Ska testa spannmålsfritt till katterna

Jag har kollat upp en del kring mat till katter och nu blir det av att testa spannmålsfritt torrfoder. Tetris hade problem med vikten en period då han gick upp mycket på kort tid, men genom att öka på blötmaten och minska på torrfodret (som vi dessutom bytte till en Metabolic speciellt för katter med viktproblem) så är han mycket piggare nu. Problemet är dock att han är nöjd så kort tid. Blir alltså snabbt hungrig igen. Därför ska vi nu testa spannmålsfritt som jag har hört håller katterna mätta och nöjda längre. Spannmål är inte naturlig föda för katter, så jag förstår att det kan finnas fördelar att närma sig deras naturliga kost. Det ska bli intressant och jag hoppas verkligen de gillar någon av sorterna! Vi kör slut på deras "vanliga" torrfoder först, men sedan blir det test. #HappiChallenge
 
Jag var förbi djuraffären Arvika Zoo här i stan och fick några provpåsar gratis. Jag fick även några andra prov.

Kommentarer:

1 Lina - The Movie Freak:

Den där gröna påsen fick jag för att testa på Lumen som behöver gå upp i vikt. Men nää, den ville hon inte ens lukta på och min stora Ärnst som vanligtvis äter allt och ingenting va inte heller så förtjust i den. Så den kan inte ha varit vidare god.

Svar: Ska bli intressant att se vad de tycker här :-) Mina föräldrars katt gillade inte den röda påsen, men älskade den gröna :-)
Highlandertess

Kommentera här: