Piff & Puff och Zorro

Här har vi en av anledningarna till att jag gillar second hand och loppis så mycket (de andra anledningarna är att återbruk är bra för miljön och plånboken)! Det är så roligt när man hittar något svårhittat som man gillar! Jag hade dubbel tur under senaste rundan och hittade ett åtråvärt objekt till Connor OCH ett till mig. Connor är glad i Piff & Puff, men det är svårt att hitta böcker om dem. Jag är glad i Zorro (lite av en barndomshjälte) och där är det svårt att hitta nåt alls. Så.... SCORE! #HappiChallenge
 
Hittade även boken bakom filmen The Host.
 
 
Hittade ett gulligt kattlinne och en linjal med solsystemet också.
 
 
Jag kommer fortfarande ihåg ramsan som vi fick lära oss i trean för att komma ihåg ordningen på planeterna. "Mamma Vattnar Tomaterna Medan Jag Sätter Ut Nya Plantor." Merkurius, Venus, Tellus, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus och Pluto (som forfarande räknades som planet då).

Kommentera här: