Lycka i det lilla

Connor och jag har sett några avsnitt MacGyver tillsammans. Serien med Richard Dean Anderson förstås, inte den nya där de tagit bort det väsentliga budskapet. Jag växte upp med MacGyver på tv. Han var en riktig hjälte!

 

Nu gör det mig glad att Connor kollar och pratar om hur modig MacGyver är, vilken äventyrare han är och att han hjälper folk. När det gäller tv-hjältar kan de inte bli mycket bättre än MacGyver. Han använder hjärnan OCH hjärtat, är empatisk, snäll, bryr sig om både människor och djur, avskyr vapen och våld, har ett starkt rättvisetänk etc. Så om Connor ser upp till samma hjälte som jag hade (och har) så glädjer det mig mycket! #stoltnörd #HappiChallenge
 
Boxen jag håller på att kolla genom nu. Ser fram emot de två tv-filmerna som är med som jag inte sett.

Kommentera här: