Läst klart: Queen av Jeff Hudson

En bok om bandet Queen med många bilder.
 
Det är fina bilder i boken! Några nya från till exempel Nelson Mandelas 90-årskonsert i Hyde Park 2008. Det var kul att slå upp den sidan då jag och pappa var på den konserten! Det väckte minnen. Då var det Paul Rodgers som sjöng och det går inte ens att jämföra med Freddie, men att se 50% av Queen var ändå magiskt! Boken är stundtals intressant. Inte så mycket nytt för mig egentligen, men jag har läst många mycket sämre biografier om detta band. Den är lite upprepande bara...
 
Som tur är så innehåller den ett faktafel. Tur, undrar ni? Jag ska förklara. Det var dock inte ett faktafel vid bokens tryckning, men jag är glad att det numera är det. Det står nämligen att Sacha Baron Cohen skulle spela Freddie Mercury i en film om hans karriär, men det skar sig mellan honom, Brian May och Roger Taylor så det är inte aktuellt längre. Underbart! När jag hörde varför det skärt sig så blev jag ännu gladare. Har aldrig gillat Sacha Baron Cohen, så det är bra att de andra stod på sig. Det handlar ändå om DERAS arv på många vis.
 

Kommentera här: