Drömmer med hjälp av en karta

Nu i sommar har syrran och jag ett mål. Vi ska göra en roadtrip till ett ställe i Norge där späckhuggaren Keiko ligger begravd. Det finns ett minnesrös där. Keiko är mest känd från filmen Rädda Willy och kändes lätt igen på sin böjda ryggfena. Han släpptes fri vid Island (sin födelseplats) kring år 2000 när han var 22 år gammal, men av någon anledning sökte han sig till Norge. Han kom ofta nära land och var inte rädd för folk. 2003 dog han och begravdes alltså på stranden vid Vågland nära Halsa i Norge. Just att filmen blev till verklighet och att han fick leva sina sista år i frihet glädjer mig.
 
Så någon dag ibland så sitter jag med min kartbok över Norge, drömmer och planerar. Jag älskar kartor och har gjort det ända sedan jag var barn! Jag ser verkligen fram emot denna resa och vi kommer med stor sannolikhet få se många vackra vyer! Norge är otroligt vackert! #HappiChallenge
 

Kommentera här: