Norge-resa Tuddal september 2016 (många bilder)

Det var dags att ta ner förtältet och vinterförbereda husvagnen i Tuddal och då passade syrran och pappa på att fiska och jag passade på att vandra och ta geocacher. Det var en fantastisk vacker dag som verkligen var som gjord för att vandra! Jag har gått genom mina bilder nu och det verkar som att jag är mest förtjust i djur och forsande vatten för det är måååånga sådana bilder...hehe... På min tur träffade jag på en trevlig norrman som var en fellow geoacher. Det var kul!
 
I Tuddal.
 
 Alla får hade bjällror så man hörde dem väl.
 
 Lamor som höll koll på mig.
 
 Kan det bli mysigare?!
 
 Denna häst verkade sällskapssjuk, men går inte fram till främmande djur om inte någon som känner djuret är med så vi fick bara prata lite med varandra på avstånd.
 
En liten blick tillbaka.
 
 Kolla in Tuddywood film.
 
 Fin kossa som till och med har hårigt juver. Söt som en teddybjörn!
 
 Vackra gamla byggnader!
 
 Långt där borta skymtar pelaren som står på toppen av Gaustatoppen.
 
 
 
 
 
 
Gaustatoppen med igen, vagt långt bak.
 
 Lunchdags. Kan inte klaga på detta fönsterbord.
 
 Det syns inte så tydligt på bild, men stenen jag satt på var LILA så där var jag ju bara tvungen att sitta. Tur att den var bekväm också.
 
 Här har jag varit förut. Tycker det är så häftigt att vattnet kommer ur en tunnel som man inte ser någon början på...
 
 ...för att sedan forsa ner i...
 
 ...lugna Bærtjønn.
 
 Selfie med fallet. Solen var skarpare än jag trodde också så efter denna tur hade jag bränt mig i pannan.
 
 Så vackert!
 
 Kämpande myra.
 
 Fallet på avstånd.
 
 Här försvann mottagningen så jag fick ladda ner resterande cacher för att kunna hitta dem.
 
Det var låg vattennivå.
 
 Stod lite nära kanten för mig.
 
 Mu?
 
 Vackra gamla byggnader!
 
 
 
När vi var i Tuddal i juli så balanserade Connor några stenar och de stod kvar.
 
 Vattnet nedanför Bøen camping. Så vackert!
 
 Kaniner och höns på campingen.
 
 Receptionen.
 
 
 
 

Kommentera här: