Sett filmen The Way Way Back

Spoilers förekommer!
 
Blyge 14-årige Duncan (Liam James) åker på sommarsemester med sin mamma (Toni Collette), hennes jobbige pojkvän och pojkvännens dotter. Genom slumpen träffar han Owen som jobbar på en vattenpark i närheten och han får då möjligheten att för första gången känna att han passar in någonstans.
 
Första halvan av filmen känner jag mig obekväm. Efteråt förstår jag att det är Duncans känslor som lyckats förmedlas från skärmen till mig. Det är nämligen så han upplever livet i början av filmen. Som att han inte passar in någonstans, att han är konstig, att han är obekväm. Efter den biten så tar filmen en annan fart och blir riktigt bra. Det är välspelat av alla skådespelare inklusive Steve Carell som jag brukar avsky, men här spelar han en roll man ska avsky så det passar på det viset antar jag. Hela filmen är rätt lågmäld, men historien förs framåt hela tiden och tack vare det utmärkta skådespeleriet så tappar jag aldrig intresset! Efter första halvan blir det lite feelgood.
 

Kommentera här: