Sett filmen Teen Witch (1989)

Spoilers förekommer!
 
Louise är inte särskilt populär i skolan och drömmer om en chans att komma bort. Så upptäcker hon att hon är släkt med häxorna i Salem och har ärvt deras krafter. Nu kan hon få det hon vill. Men vad är det hon vill?
 
En underbart daterad 80-talsfilm! Att jag tycker det är underbart med en daterad film denna gång är just för stilen, känslan, musiken o.s.v. Jag känner igen skådespelaren i huvudrollen väldigt väl (Robyn Lively) och när jag kollar upp henne så var det inte så konstigt. Hon har varit med i många av de tv-serier som jag sett, bland annat Twin Peaks.
 
Filmen är lättsam, en "typisk" tonårsfilm, men berör ändå viktiga ämnen. Till exempel att det man önskar sig kanske inte är vad man egentligen vill ha. Man kan ha en idealbild av något och sedan är det inte alls som man trodde. Det får Louise i filmen erfara när hon fått sina "krafter". Jag gillar Zelda Rubinstein som spelar Madame Serena i filmen. Hon är nog mest känd som Tangina i Poltergeist-filmerna (det medium som anlitas för att reda ut spökandet).
 

Kommentera här: