Sett filmen Mitt liv utan mig (2003)

Spoilers förekommer!
 
En ung kvinna döljer för sina nära att hon har cancer så att hon ska kunna leva ut livet till fullo utan att oroa dem.
 
Rollbesättningen är perfekt i filmen! Det känns som att varje skådespelare är som gjord för sin roll. Filmen är väldigt gripande och väcker många tankar. Den är mycket vacker samtidigt som den är väldigt sorglig. Jag vill inte avslöja för mycket även om jag satt spoilers här ovan, men det arv Ann (Sara Polley) lämnar till sina barn tycker jag är så otroligt berörande. Det är så välspelat hela tiden också, så jag tänker inte på att det är en film. Det enda som gnager i mig är affären hon har. Jag känner med Lee (Mark Ruffalo) som faller för henne och som vet att hon är gift. Mark passar väldigt bra i den rollen och ger den ett djup. Jag är vanligtvis så starkt emot otrohet och det är därför denna bit gnager i mig, men samtidigt så framställs det inte på ett svart och vitt-vis utan man kan se alla nyanser. Det brukar vara antingen eller i filmer, men här är saker mycket mer komplicerade. Det var väldigt intressant!
 
Måste bara nämna de skådespelare som briljerade i filmen förutom de två redan nämnda: Maria de Medeiros, Amanda Plummer, Debbie Harry och Julian Richings. Alla lyckades förmedla riktigt mänskliga karaktärer med djup, fel, tankar etc.
 
Rekommenderar denna till alla som inte behöver ha filmer där det händer saker hela tiden!
 

Kommentarer:

1 Lina - The Movie Freak:

Aldrig hört talas om så det fick bli ett filmköp =)

Svar: Hoppas du gillar den då :-) Vet att en annan rekommendation jag gjorde inte gick hem ;-)
Highlandertess

Kommentera här: