Gûnnerskemârten 2016 lyckad!

Vilken otrolig tur vi hade med vädret i år! Det behövdes efter fjolårets förskräckliga kyla och regn på mârtensdagen. Nu var mârten åter igen det som den är menad att vara. En social knytpunkt där folk träffas och pratar. Kanske med folk de inte sett på flera år. Barnaktiviteterna var mycket lyckade! Känns härligt att ha satsat lite extra på det i år. Dagen efter bestod i princip av ingenting alls för mig. Jag var helt färdig! Idag har jag satt in dagskassan, skrivit en artikel och skickat den samt bilder till GûnnerskeNytt. Så nu har jag en vecka ledigt. Sköööööööönt! Även fast det var riktigt kul att vara en del i mârten så är det nu väldigt behövligt med vila för min del.
 
Connor trivdes i hoppborgen.
 
 Jag köpte jordgubbar. De var riktigt goda!
 
 Ballonger och bilar vid MK Team Treske (där även hoppborgen och rutschkanan fanns). Ballongerna var de jag köpt in som Mârtens-Alliansen sålde.
 
 
Kollade på en del coola traktorer.
 
 En mycket uppskattad aktivitet för barnen. Historiska Föreningen Lindorme. Connor köpte ett svärd och en sköld av dem.
 
 Connors köp (förutom godis och sockervadd). Han blev lite besviken på badponchon för de hade tagit bort EN av karaktärerna - tiken Skye. Så typiskt...
 
 Connors val av ballong.

Kommentera här: