Sett filmen The Departed

Spoilers förekommer!
 
En polis "undercover" och en mullvad på polisstationen kämpar mot att upptäckas innan de kan fullfölja sina uppdrag.
 
En mycket välspelad film där jag nog hade bitit på mina naglar om jag var en nagelbitare. Lite trist att det bara är en enda kvinna och åtta män bland de större rollerna. Förutom det så tycker jag att rollerna är som gjorda för de som spelar dem. Jag skrattar fortfarande lite när jag ser Mark Wahlberg för jag tänker alltid på Marky Mark & The Funky Bunch, men han har verkligen blivit bra på skådespeleri. Kul att hans bror Robert har en liten roll i filmen också. Han är mer av en doldis för mig än de andra bröderna, minns ju Donnie från New Kids on the Block...hehe... Lite rolig trivia är ju att de har delvis svenskt ursprung. Deras farfar eller något liknande...
 
Filmens handling lyckas hålla spänningen vid liv hela tiden och den känns realistisk även då den blir överdriven. Välgjord med väldigt bra casting!
 

Kommentera här: