Sett filmen Dolphin Tale 2

Spoilers förekommer!
 
Teamet som räddade delfinen Winter, som förlorade sin stjärtfena, försöker nu rädda livet på en ung delfin som förlorat sin mamma.
 
Det är fortsatt baserat på en sann historia. Tyvärr så håller inte denna film lika bra som den första. Saker känns mer krystade och konstlade. Det är väldigt fina djur med i den, till exempel så är pelikanen verkligen en personlighet. Den sanna historien är också väldigt fascinerande och jag är då och då inne på deras hemsida för att kolla läget. Djur i fångenskap brukar göra mig ledsen, men detta centers mål är att införliva alla djur i dess naturliga miljö igen, förutom de enstaka fall där det inte fungerar. Som för Winter t.ex. som saknar stjärtfena och Hope som var så ung när hon förlorade sin mamma att hon aldrig kunde lära sig jaga ordentligt.
 
Filmen engagerar mig tyvärr inte, så jag håller mig till verkligheten istället när det gäller detta.
 

Kommentera här: