Sett filmen Away we go

Spoilers förekommer!
 
Ett par väntar sitt första barn och har inget som håller fast dem där de bor. De gör därför en resa runt i USA för att hitta det perfekta stället att starta sin familj.
 
Jag förväntade mig inte speciellt mycket av denna film, men blev överraskad. Den är väldigt charmig, riktigt bra och både rolig och tragisk på en och samma gång. Jag känner verkligen för huvudkaraktärerna Burt (John Krasinski) och Verona (Maya Rudolph). Det är första gången jag gillar Krasinski i något och det är härligt att se att Maya Rudolph kan spela seriösa tyngre roller också.
 
Filmen är väldigt välspelad och i den här typen av film är det väldigt viktigt. Det är kul att se alla udda och annorlunda personer paret träffar på sin resa. Familjer som ser ut på ett visst vis på ytan och sedan visar något helt annat. Särskilt så träffar regnbågsfamiljen mig rakt i hjärtat. Det är ett par som adopterat barn från olika ställen i världen. De verkar så otroligt lyckliga och perfekta, men under ytan ligger en stor sorg.
 
Filmen väcker många tankar och är mycket sevärd!
 

Kommentera här: