Megabio 7D - upplev en kort film med alla sinnen

Det var inte så länge sedan jag upptäckte att en ny biograf öppnat i Karlstad i Duvan-huset. Det är inte en vanlig biograf som visar spelfilmer, utan en liten som kör film i 7D. Kan jämföra det lite med en simulator. Stolen rör sig, det kommer vindpuffar och vattenstänk på en och det man ser på skärmen kan verkligen sträcka sig hela vägen ut till en där man sitter i stolen. Inga besvikelser som med de flesta spelfilmer som är 3D, där det bara tillförs lite djup till skärmen.
 
Vi valde filmen Lost World där vi fick åka på en vild bana till dinosauriernas värld. Kan säga att det verkligen såg ut som att en Tyrannosaurus Rex sträckte ut sitt huvud mot oss, öppnade munnen och bet efter oss. Jag upplevde det som att den var precis i ansiktet på mig...haha... Det var en riktigt rolig åktur och jag både skrattade och skrek om vartannat. Efteråt fick jag veta att på utsidan satt en skärm som visade oss inne i rummet...hahaha... Vilken syn!
 
Läs mer om stället HÄR.

Kommentera här: