Sett filmen Carrie (2013)

Spoilers förekommer!
 
Carrie White är en blyg flicka, uppfostrad av en extremt religiös mamma, som upptäcker att hon har speciella krafter.
 
En remake på klassikern från 1976. Jag tycker inte man har tillfört något nytt och man följer den gamla filmen rätt så nära. Just den typ av remake som jag ogillar mest. En sak som dock är ny är att i originalet så mobbades Carrie, men genom den teknologi som finns nu så går mobbingen ett steg längre i den nya då allt kan filmas och visas för folk som inte var närvarande när något skedde. Duschscenen där Carrie får sin första mens blir därför ett annorlunda lidande för henne då även andra på skolan, inklusive killarna som inte får vara i tjejernas omklädningsrum kan se det hela. Jag blir ändå mest arg på lärarna som mobbar och den "välmenande" som säger att hon bara behöver sminka sig lite så skulle hon bli "så söt så". Fy f*n rent ut sagt för sådant. Alla ska få vara och se ut som de gör och vill utan att någon ska ha åsikter om det och komma med kommentarer!
 
Chloë Grace Moretz är en bra skådespelare, men funkar inte i denna roll för mig tyvärr. Filmen är väl ok, men jag föredrar originalet.
 

Kommentera här: