Lite shoppat i Göteborg

Dagen efter Maiden-konserten tog jag sovmorgon. Eller nja... vaknade med migrän 8.15, men tog medicin och lade mig igen och gick sedan upp vid 10. Då var migränen borta skönt nog! Hotellet hade sen utcheckning vid 12 så jag kommer definitivt att bo här igen nästa gång jag är i Göteborg. Sena morgnar är härligt och behövligt för mig. Fyllde på med frukostbuffé innan jag checkade ut och promenerade in mot centrum. Det var inte så långt, bara 4 kilometer. Kanske blev 5 kilometer för mig i och med att jag gjorde avstickaren till Movieline. Innan jag kom dit var jag på Kupan vid Masthuggstorget och Myrorna och second hand-shoppade. Myrorna hade FYRA våningar med second hand så dit ska jag absolut igen. Låg vid Järntorget.
 
Jag hade kunnat promenera runt i Linnéstaden och Haga hela dagen, men skulle ju hemåt på eftermiddagen så gick bara stråket mot centrum och höll mig sedan på Nordstan (som jag sett mig rätt trött på vid tidigare Göteborgsresor). Det var förstås kämpigt för mig efter konserten kvällen innan, men tack vare sovmorgon, bra frukost, mediciner och att jag tog saker i min takt så gick det bra!
 
Sliten, men på glatt humör. Vädret var toppen och second hand är kul!
 
Movieline ingår vid varje Göteborgsbesök och så är det bara.
 
 Såg den här på Åhléns och blev sååååå sugen. Snygg! Fast den fick bli kvar.
 
 Shoppade sommarklänningar och leksaker på Myrorna och leksaker på Kupan.
 
 Ben 10-figuren från Myrorna och Skylanders från Kupan.
 
 Fastnade för ett par böcker på Pocket Shop. Märkte den gemensamma nämnaren när jag kommit hem. Katt på framsidan på båda...hahaha...
 
Lite lektyr till tåget förstås. Yeah!

Kommentarer:

1 Cassandra Haraldsson:

Så fina grejer! :)

Kommentera här: