(Viss) gratis medicin till barn

Att folk aldrig kan glädjas. Det har beslutats att medicin (viss medicin) ska vara gratis för barn, detta var stort i medierna för ett tag sedan. Det tycker jag är toppen! Då kan alla barn få vård oavsett förälderns/föräldrarnas situation och ekonomi. Men nej, det tycker inte en del. Genast höjs röster om vilka andra som ska ha det och vilka som förtjänar det bättre o.s.v. Pensionärer, långtidssjuka etc. Jag är själv långtidssjuk och det är väldigt svårt, men inte f*n missunnar jag att BARN får hjälp. Nu får ni ge er!

Kommentarer:

1 Helena:

Det finns alltid folk som är missnöjda. Själv är jag jätteglad att min dotters astmamedicin numera är gratis, för den var inte billig! :)

Svar: Själv förstår jag verkligen inte hur man kan missunna barn. Om folk är griniga på andra vuxna så är det en sak, men barn...? Iaf en väldigt bra nyhet och jag är riktigt glad för den :-) Alla ska ha chans till samma vård!
Highlandertess

Kommentera här: