Sett filmen Pitch Perfect

Spoilers förekommer!
 
När Beca börjar på Barden University blir hon värvad till en sånggrupp.
 
Jag förväntade mig inget av filmen...eller snarare så trodde jag nog att den skulle vara lite lik serien Glee som jag aldrig föll för. Men jag hade helt fel. Det är en riktigt mysig film. Samma historia som körts i väldigt många filmer, men gjort på ett bra vis och med riktigt bra skådespelare. Anna Kendrick och Rebel Wilson i topp, men de andra kommer inte långt efter. Det är tjejerna som lyser mest i filmen. Visste att Anna kunde sjunga då jag sett henne sjunga den där "kopp-låten" på någon gala, så det var rent njutbart. När hon sjöng Titanium så hörde jag hur otroligt bra den låten faktiskt kan låta. Jag gillar den annars också, men rösten på Sia som sjunger i originalet är inte riktigt i min smak.
 
Det här är en riktig feelgood-film! Musiken är bra och jag gillar speciellt versionen de framför av Don't you (Forget about me) från filmen Breakfast Club. Eftersom de sjunger a capella och inte använder instrument så känns det inte alls som covers och då funkar det faktiskt helt ok för mig att höra.
 

Kommentera här: