1 meter böcker 2015 - hur gick det?

Jag läste en hel del tjocka böcker under 2015, men slutresultatet blev ändå "bara" 64 cm. En återgång till resultatet 2013 (under 2014 var resultatet 76 cm). Jag har tidigare skrivit att jag är en läsnjutare som tar min tid med läsningen och det är nog därför jag inte får till kvantiteten. Tycker om mitt sätt att läsa, men det är kul att gå genom ett års läsning också så jag fortsätter med utmaningen 1 meter böcker på ett år även detta år. Så får vi se hur det går!
 
2015 års böcker
 
 18 böcker. I år var alla böcker på svenska (en dessutom på dialekt), det var 13 fiktionsböcker och 5 sanna historier. Jag började med serien om Ayla året före och läste klart den under 2015 (alla böcker utom en läst under 2015). 10 böcker av kvinnliga författare varvid 5 av böckerna är skrivna av samma (Ayla-serien) samt 2 av böckerna skrivna av samma (Beautiful Creatures-serien). 8 böcker av manliga författare varvid 2 av böckerna är skrivna av samma (Torka aldrig tårar-serien).

Kommentera här: