Julen 2016

Vi började med att fira vintersolståndet 21 december, som jag skrivit om tidigare. Det är min favorithögtid! Just vetskapen att ljuset vänder tillbaka gör mig glad! Just av samma skäl gillar jag inte midsommar. För att då börjar ljuset försvinna. Ja, det är många ljusa dagar kvar efter midsommar likaväl som det är många mörka kvar nu efter jul, men just vetskapen om att det vänder påverkar mig.
 
Den 24:e var vi hos min släkt och hade trevligt tillsammans. Connor var lite otålig i väntan på julklappar och blev glad när det äntligen var dags. Det är han som är vår lilla "tomte" som delar ut paketen.
 
Connor hittade på lite allt möjligt i väntan på julklappar...hehe...
 
 Katten Stina var också och nosade på lite paket.
 
 Ett paket var ju faktiskt till henne.
 
Connors julklappar
 
 
 
 
Tetris är en snäll katt. Går med på det mesta han...hehe...
 
Djurens julklappar
Det rosa är innehållet i påsen längst till höger. Tetris och Yatzy fick en varsin sådan.
 
 
 
Mina julklappar
 
Det som inte syns så väl här är måttsats i metall, presentkort på Cristas och presentkort på Hellcat Tattoo.
 
 

Kommentera här: