God jul! Firat vintersolståndet idag

Idag är det vintersolstånd! Äntligen! Jag gillar när ljuset vänder åter så det här är verkligen en högtid jag gillar att fira. Vi hade ett lyckat firande här, tyvärr utan sambon som jobbar... Men gästerna trivdes och berömde hans olika bakverk mycket! Vi brukar dela upp det så... Att Robin sköter det söta och jag sköter det matiga, på grund av våra egna preferenser. Så jag hade gjort två pajer. En kyckling- och tomatpaj och en lax- och spenatpaj. De blev lyckade! Innan Robin åkte iväg på jobb så bytte vi julklappar i alla fall.
 
Nu kan jag bara luta mig tillbaka och njuta av att dagarna kommer bli längre och längre igen <3
 
Allt utom amaryllisen (som är en bit utanför bild) fick vi idag. 
 
 Connors julklapp. Walkie-talkies som vi testat för fullt i lägenheten nu.
 
 Min julklapp <3
 
 Sååååå häftig! Detta var den första Alien-filmen jag såg, så även om den inte är min favorit av dem längre så har den en speciell plats...
 
 ...och Ellen Ripley måste vara bland de bästa karaktärerna någonsin.

Kommentera här: