Tips om app för bokintresserade

Orsaken till att jag letade efter en bokapp till mobilen var för att jag ofta kollar böcker på loppisar och second hand och då specifikt letar efter Dean Koontz-böcker. Min samling av just Koontz-böcker har dock blivit tillräckligt stor för att jag inte ska kunna komma ihåg om jag har eller inte har en bok som jag ser på loppisen/second hand-butiken. Nu kan jag det! Jag bara bläddrar fram svaret i bokappen.
 
Jag har börjat lägga till fler böcker än Koontz också och rätt många går att bara scanna in via streckkoden. Då dyker info upp som till exempel när utgåvan släpptes, hur många sidor den innehåller etc. Äldre böcker och en del svenska utgåvor (appen är mest baserad på engelskspråkig litteratur) får man lägga till manuellt, men det är inte vidare krångligt. Så tummen upp för denna och ett tips för bokintresserade.
 
Den heter BooksApp.
 
Själva samlingssidan.

Kommentera här: