Sett filmen Oculus

Spoilers förekommer absolut!
 
En kvinna försöker fria sin bror från mord genom att bevisa att mordet berodde på övernaturliga fenomen.
 
Jag hade inga höga förväntningar på denna film och hade inte hört talas om den innan, men var sugen på skräck. Den var mycket bättre än vad jag trodde och det var roligt! Inte så ofta det händer när det gäller denna genre. Handlingen är verkligen skruvad och bisarr och det slutar med att även jag sitter och ifrågasätter vad som är på riktigt och vad som inte är det. Jag tycker man lyckas väldigt bra med att förmedla den frustrerade och förvirrade känslan som de känner då de till exempel har trott sig vara utanför huset och ringt ett larmsamtal, men att det sedan visar sig att de hela tiden befunnit sig i huset och inte ringt någonstans.
 
Det är en känsla av krypande obehag och man vet redan när filmen börjar att det här inte kommer sluta väl. Trots att det är en skräckfilm och jag vet vad som brukar hända med karaktärer i skräckfilmer, så blir jag indragen i dessa personers liv och börjar bry mig om dem. Med andra ord, bra spelat av Karen Gillan och Brendan Thwaites!
 

Kommentera här: