Sett filmen Insidan ut

Spoilers förekommer!
 
Glädje, Avsky, Rädsla, Vemod, Ilska styr kontrollbordet i barnet Riley och därmed hennes känslor och minnen. När familjen flyttar så blir läget kritiskt.
 
Filmen är både charmig och irriterande. Jag irriterar mig verkligen på Vemod som inte kan låta bli att ta på alla minnen trots att hen vet att de då blir sorgsna. Hon förstör verkligen saker. Det finns en del roliga saker i filmen också, samt en del sorgligt. Med undantag för några riktigt usla skämt så tycker jag det är en fin film för barn. En intressant tanke som slår mig är att mamman har bara känslor med kvinnliga attribut i sitt huvud och pappan har bara känslor med manliga attribut i sitt huvud medan deras barn Riley har bådeock. Man kan tolka det på olika vis, men jag tolkar det som att man förlorar något när man blir vuxen. För visst är barn mer öppna och tänker mycket friare än de flesta vuxna?!
 
Helt ok animerat både "i huvudet" och i "verkliga världen"!
 

Kommentera här: