Sett filmen En julsaga (2009)

Spoilers?
 
En animerad version av den klassiska julsagan om den girige Ebenezer Scrooge (Jim Carrey) och natten då han får besök av tre spöken.
 
Jag har sett flera filmatiseringar samt läst Charles Dickens saga och jag tycker inte denna skiljer sig så värst från mängden. Den är ganska trogen sagan. Animationerna tycker jag dock är hemska. Särskilt människorna. I animeringens värld så kan det fungera med orealistiska och överdrivna figurer, men just när det gäller denna saga så borde de antingen ha satsat på lågmält eller tagit det flera varv till i det överdrivna. Nu hänger det mest där i mitten och faller mig inte alls i smaken.
 
Det är kul att det är flera röster som jag känner igen. Jim Carrey spelar flera roller, sedan har vi Colin Firth, Gary Oldman, Bob Hoskins med flera. De jag nämnt är de röster jag kände igen. Dessa skådespelare har sina specifika röster som jag känner igen. Connor (5,5 år) såg denna också och förstod den bra.
 

Kommentera här: