Nyinvigning av Bergvik i Karlstad

Nyinvigningen pågår fortfarande, men fredagen var mitt mål då det i programmet stod att man skulle få smakprov på Les Misérables som kommer sättas upp på Wermland Opera med start 16 juni i år. Innan det var dags för det så hann jag tävla i flera tävlingar och titta runt. På ett ställe vid ICA Maxi kunde man vaccinera sig mot TBE. Var rätt lockande, men kände att jag inte var helt förberedd på att ta spruta så det fick vara. Butikerna hade en del erbjudanden och på området bjöds det på en del plus att det fanns en del försäljare/demonstratörer även på utsidan. Den stora tävlingen i Bergviksappen var rätt rolig! Håller tummarna för att jag vinner en halv miljon nu då...hehe!
 
Som avslutning på dagen stod jag och avnjöt 6 låtar från musikalen Les Misérables. Jag blev riktigt sugen på att gå och se föreställningen! Jag brukar inte gilla när det översätts till svenska, men det funkade riktigt bra. I mitt huvud kördes de engelska texterna och det är inte en rak översättning. Man måste anpassa till musiken och det ska passa in, men ändå berätta den historia som det är. Måste vara ett klurigt jobb. Men som sagt så tyckte jag det var bra. Christer Nerfont som spelar Jean Valjean har jag sett tidigare i rollen som Lord Farquaad i musikalen Shrek.
 
De fyra som sjöng låtarna. Fick inte med pianisten på bilden tyvärr.
 
 Christer Nerfont (Jean Valjean) inledde med "Vem är jag?". Cecilie Nerfont Thorgersen (Fantine) gjorde mig tårögd med "Jag har en dröm". Kristin Lidström (Cosette) och David Alvefjord (Marius) gjorde starka prestationer i "Av hjärta och själ" med inhopp av Cecilie som Eponine. Kristin hoppade in och sjöng även en sång som egentligen är Eponines - "För mig själv". Sedan sjöng David "Tomma bord och tomma stolar" innan alla fyra tillsammans sjöng "Folkets sång".
 
 En tävling bestod i att ta en selfie vid en reklamvägg, lägga ut på insta, tagga och motivera. Jag har inte tillräckligt lång arm för att få med alla som stod på reklamväggen dock.
 
 Det var inte en shoppingtur, men till Connors glädje lyckades jag hitta strumpor som kombinerade tre av hans favoritgrejer. Star Wars, rosa och glitter. Från H&M.

Kommentera här: