Uppfräschning i hemmet

Vår kära hörnsoffa fick jag av en släkting då jag fick mitt helt egna första boende 2004. Den följde sedan med in i samboskapet med Robin. Strax över 11 år är det sedan jag fick den. Nu är den på tippen. Samma släkting som skaffade den erbjöd sig att skaffa en ny till oss då den vi hade var väldigt sliten och trasig. Vi har inte haft råd att skaffa nytt så vi har täckt hålen med lakan så gott det gått ett bra tag nu så kan säga att vi verkligen nyttjar saker fullt ut i alla fall.
 
Golvet var slitet så när gamla soffan åkt iväg till tippen så passade jag på att olja in det riktigt ordentligt. Sedan fick det torka i några timmar. För idag fick vi hjälp av underbara grannar att både slänga den gamla och hämta den nya, som vi såg ut i fredags med min släkting, och bära upp den till vår lägenhet. Vi får bjuda in er på spelkväll någon kväll frampå!
 
Gamla soffan.
 
 
Gamla soffan hade gått genom en del. Min förra katt Silla slet upp tyget under soffan och brukade krypa där inne. Våra två nuvarande katter Tetris och Yatzy har "pyntat" gaveln sådär fint och även andra delar av soffan. Hålen är slitage av oss människor.
 
 Nytt och fräscht!
 
 
 

Kommentera här: