Klar med årets Eda Stolpjakt!

Igår blev vi klara med årets Eda Stolpjakt! Två stolpar saknades så vi har anmält dem till ledningen. Hade jag fått dessa två ytterligare så hade jag hamnat på plats 1 på listan. Nu blev det sjunde plats. Är förstås supernöjd med att ha orkat fullfölja och placeringen spelar ingen roll då vinster lottas ut. Vinsten är dessutom bara en bonus tycker jag, för det riktiga priset är att komma ut i naturen och se platser jag annars aldrig skulle se. Igår var vi i Koppom, Robin och jag. Något som inte hamnade med på bild var att en stolpe var mitt i en fårhage så det kom cirka 10 får fram och hälsade på oss. Så oskygga och gosiga!
 
Kölaälven.
 
Mycket vatten i Kölaälven gjorde att en bit av stigen var översvämmad. Som tur var bara en kort sträcka.
 
 Ett lila dass...hehe... (lila är min favoritfärg). Har aldrig sett det förut.
 
 Inga blommor att titta på denna årstid.
 
 
Stooooor!
 
 Denna skrämde slag på Robin, men jag tyckte den var rätt söt. Låg på en grusväg så jag hjälpte den till sidan. Tur var det för bara någon minut senare kom det två bilar.
 
 Ett otroligt fint vattenfall i skogen!
 
 Mycket vatten även vid kraftstationen.

Kommentarer:

1 fotokoffe:

Himla fint vattenfall! önskar jag hade tid att dra ut och fotografera

Kommentera här: