Två loppisar på en dag

Samma dag som Connor och jag var på barnloppis i Edane så var det loppis på skolan i Dottevik. Dit åkte vi efter att Robin slutat jobbet för dagen, då han också gärna ville dit. Blev en hel del fynd den dagen! På barnloppisen valde Connor förstås. Jag är fascinerad, för i hans ålder var jag inte ett dugg intresserad av kläder. Började bry mig först när jag var 12 år gammal. Men Connor är engagerad och vill gärna välja själv.
 
Connor ville vara med och spexa på kortet (plus att Batman-tröjan han har på sig köptes den dagen också). Förutom den blev det en Villervalla-tröja (storlek 140, men Connor ville ha den och sa att "jag blir stor nån gång"... sötisen! Och 20 spänn var överkomligt), en Lille Skutt t-shirt, en randig tröja, en Batman-leksak, Turtles-glasögon...
 
 ...byxor, Superman-tröja och tröja med sparkcyklar på.
 
 På loppisen i Dottevik hittade vi lite leksaker (Lego-platta för bara 2 kronor var finfint), boken Liftarens guide till galaxen (för 5 kronor), en vintermössa till Connor och en top till mig.
 
 Sådana små figurer som lyser i mörkret hade jag flera av som barn. Nostalgi!
 
 Mössan.

Kommentarer:

1 Johanna:

Du har möjligen inte superman tröjan kvar och vill sälja 😉

Svar: Hej! Den är kvar, men Connor har inte växt ur den än :-) Den var rätt stor i storleken.
Highlandertess

Kommentera här: