Sett filmen Would you rather

Spoilers förekommer!
 
En kvinna vill hjälpa sin sjuke bror och går med på att närvara vid en "fest" där gästerna blir inbjudna att spela ett "spel" där en person vinner precis det hen behöver.
 
Filmen känns psykologiskt svår. Jag föreställer mig själv att vara i den sitsen som gästerna är. *STORSPOILER* När man väl är med och spelar så kan man inte backa ur eller ångra sig. Då dör man. Så är man villig att göra vad som helst för att överleva? Är man villig att offra vad som helst för chansen att hjälpa sig själv eller någon man älskar?
 
Jag finner filmen väldigt intressant. Den mänskliga psykologin fascinerar mig alltid. Ibland blir jag förskräckt, men bara i verkliga livet då. När det gäller filmer så är det inte på riktigt. Många filmer påminner dock om verkligheten och kan vara upprörande. Som jag skrev ovan så är denna film psykologiskt svår och det är dels för att den känns lågmäld och realistisk och dels för att jag sätter mig själv i sitsen och undrar hur jag hade valt.
 
Kan rekommendera denna film till alla som är intresserade av psykologi och som inte har något emot skräck!
 

Kommentera här: