Lånat på biblioteket

Jag har min bokhög med böcker som jag fått i present och köpt på loppisar och bokreor, så har inte lånat böcker till mig själv på bibliotek på länge. Men då och då blir det lånat för Connors skull. Idag var vi till biblioteket och lånade ett par böcker som han sett tidigare.
 
Balettboken var verkligen perfekt för barn och Connor tycker den är kul eftersom han går på balett. Hurs görs bebisar beskrev verkligen på ett enkelt självklart sätt hur bebisar blir till och var inkluderande. Två böcker vi kan rekommendera.

Kommentarer:

1 milina.blogg.se:

"Hur görs bebisar" verkar som en väldigt bra bok! Tror det är viktigt att vara öppen om det och informera om sånt tidigt, med tanke på det samhälle vi lever i nu och allt man ser på internet!

Svar: Absolut! Det är inga konstigheter och jag föredrar om mitt barn får ett naturligt förhållande till kroppen INNAN han börjar surfa på internet och kanske får se både ditten och datten :-p
Highlandertess

Kommentera här: