Uppmärksammat viktiga frågor på internationella kvinnodagen

Nog för att jag försöker uppmärksamma och jobba för frågor jag tycker är viktiga året om, oavsett om det ibland är något så litet som att skriva ett blogginlägg, men just på internationella kvinnodagen känns det ännu viktigare att göra något. Som jag skrivit tidigare så var vi med i en barnvagnsmarsch i Arvika. Det finns väldigt många frågor och perspektiv att jobba på, så ingen kan vara överallt samtidigt. Valet föll rätt naturligt på mödradödligheten för oss i år. I utvecklade Sverige så blev jag väldigt illa däran när jag var gravid på grund av att jag nonchalerades av en läkare som påstod att jag "överdrev". "Kvinnoproblem" tas sällan på allvar, men jag trodde väl mer om en kvinnlig läkare. Tyvärr gick det väldigt långt med mig, men tack vare att jag till slut blev inlagd och fick väldigt bra och kompetent vård i Karlstad så gick det bra ändå. Alla har inte de möjligheterna, tyvärr.
 
Min lille flaggbärare. Flaggor delades ut på plats och det står Barnvagnsmarschen 2015 på ena sidan och Stoppa mödradödligheten på andra.

Kommentarer:

1 Sara Navjord:

Så himla bra inlägg och bra initiativ!

Kommentera här: