På bio: Mad Max - Fury Road 3D

Spoilers förekommer!
 
Världen har gått under. I en öken kämpar resterna av mänskligheten för att överleva. Och för att bli fria.
 
Detta är nog första filmen jag sett där huvudrollsinnehavaren, och likaväl den som gett titeln åt filmen, är en biroll. Och helt ärligt så gör det inget alls. Charlize Theron är så underbart bra och fyller ut filmen på ett väldigt bra sätt. Jag tycker det funkar bra med Max i baksätet till Furiosa. Furiosa är en väldigt intressant karaktär och hon är så otroligt stark samtidigt som hon är mänsklig. Jag love love love Charlize Therons karaktär och hennes prestation i den rollen!
 
Nicholas Hoult är den som lyser starkast jäms med Charlize. Den resan han gör i filmen är fascinerande och det är väldigt välspelat av honom. Övriga skådespelare gör bra ifrån sig och helheten blir lyckad. 3D är inte nödvändig för denna film. Det var bara vid ett par tillfällen som den kom till användning tycker jag och det var bland annat när en granat kastades. Då duckade jag reflexmässigt...hehe... Jag gillar att Max inte är den där äckliga machotypen som brukar figurera i actionfilmer. Scenen när han försöker skjuta en förföljare och misslyckas för att sedan lämna över vapnet till Furiosa när det är en enda kula kvar och hon träffar.... älskar den!
 
Handlingen anser jag vara väl sammansatt och känslan från de ursprungliga Mad Max-filmerna finns där. Effekterna är till största delen riktigt bra gjorda och jag gillar verkligen biljakter (något som nog är ett måste för det pågår måååånga biljakter i denna film kan jag säga). En film jag kan rekommendera!
 

Kommentera här: