Sett filmen Robocroc

Spoilers förekommer!
 
En raket med nanorobotar kraschar i ett zoo och nanorobotarna finner snart ett nytt hem. I en krokodil.
 
Dee Wallace, vad gör du i denna film? För er som inte vet så spelade hon mamman till barnen i filmen E.T. - the Extra-Terrestrial. Hon är en bra skådespelerska så det känns trist att hon hamnat i denna film. Jag har en liten udda smak för B-filmer, men denna film är så förskräckligt usel i effekter och handling... och det är inte på det viset att man kan skratta åt det (som med andra B-filmer som till exempel Sharknado). Jag blir rätt paff när Boyzone's Keith Duffy dyker upp i en liten roll. Eeehh....? Hans karaktär är nog bland de klyschigaste och löjligaste och det säger mycket om filmen om jag avslöjar att jag ändå tyckte den karaktären var bäst. Det kändes som att han inte tog sig själv på för stort allvar utan hade lite distans och därför var det enda saken jag kunde flina lite åt under filmen.
 
Gör er själva en tjänst och missa denna!
 

Kommentera här: