Sett filmen Possession

Spoilers förekommer!
 
Jess' liv vänds upp och ner när hennes fästman och hans bror råkar ut för en bilolycka och båda hamnar i koma. Som om det inte är nog så vaknar brodern upp och beter sig som hennes fästman. Vad ska hon tro när han vet alla de där hemliga sakerna som hon bara delat med sin fästman?
 
Denna film var oväntat spännande! Ena stunden sitter jag och anser att det är självklart att brodern fejkar och nästa stund så tvivlar jag. De har verkligen lyckas framställa den rätta känslan och man får uppleva det som Jess upplever när hon tvivlar och inte vet vad hon ska tro. Sarah Michelle Gellar är riktigt bra som Jess och lyckas föra fram den där osäkerheten, den där längtan hon har efter sin fästman. Tuva Novotny har en mindre roll i filmen och kan säga att detta är nog den bästa rolltolkning jag sett henne göra. Michael Landes och Lee Pace är tyvärr rätt bleka. Michael Landes är inte med så mycket i filmen innan olyckan så han hinner inte göra ett intryck, men Lee har alla möjligheter...fast jag tycker tyvärr inte att han når fram. För mig är han rätt så "blank".
 

Kommentera här: