Är bröllop för båda eller bara en?

I detta inlägg utgår jag från heterosexuella par.
 
Jag såg ett program på tv som heter "Say yes to the dress". Det handlar om par som ska gifta sig. Eller...? PAR? Nej, snarare är det visst bara en person som gifter sig och mannen är bara en onödig sidofigur. Denna brud babblar på om "sitt" bröllop och "sin" dag hela tiden. Hon ska bestämma allt. När det är en sak som hennes blivande make vill välja så kör hon helt över honom och han sitter där och ser ledsen ut. När han pratar på "vårt" bröllop så rättar hon honom och säger att det är "MITT" bröllop. Varför beter sig en del blivande brudar så korkat? Ett bröllop är för att ta ett steg i relationen, för att fira sin kärlek till varandra. "Det handlar om MIG" säger en del brudar. Eeh... jag trodde man var två i ett par...? Skulle jag gifta mig så skulle det inte vara för MIN skull utan för bådas. Skulle jag se dessa tendenser till att köra över mig så totalt och se bröllopet som bara en persons, då skulle det inte bli något bröllop kan jag säga.

Kommentera här: