Varit på årlig buskis

Brännvin i kikar'n är på turné från Vallarnas friluftsteater och besökte igår Karlstad CCC. Jag var där med syrran och våra föräldrar. Ensemble var: Jojje Jönsson, Stefan Gerhardsson, Siw Carlsson, Robin Stegmar, Jan Holmquist, Anna Carlsson, Jessica Heribertsson och Jonas Hellman. Jojje tycker jag bäst om och han är stadigvarande i ensemblen från Vallarnas. Siw Carlsson och Stefan Gerhardsson är också toppen! Övriga var nya för mig, men gjorde riktigt bra ifrån sig.
 
En del skämt tyckte jag inte var det minsta roligt, medan annat var helt ok. Bästa buskisen jag sett utspelade sig i nutid och denna utspelade sig 1953. Mer igenkänning i nutida antar jag, för mig i alla fall. Vore skoj med en buskis om 80- och 90-talet. Liten miss att de skämtade om att skaffa pengar från en rik Karlstadsbo och nämnde Christer Sjögren, varav de sedan sa att han inte var född än. Jodå, han var 3 år 1953. Inte var han väl särskilt rik än då, men född var han.
 
Det var en trevlig kväll i alla fall och efteråt avslutade vi med mat hos syrran.
 
På CCC finns en älg gjord av små gosedjur.
 
Info om älgen.

Kommentera här: